Live the life of your dreams - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barry en Anne - WaarBenJij.nu Live the life of your dreams - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barry en Anne - WaarBenJij.nu

Live the life of your dreams

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Barry en Anne

25 Februari 2013 | Australië, Melbourne

The biggest adventure you can take is to live the life of your dreams...!

En zo is het.

Volgens mij werd het wel weer eens tijd voor een berichtje uit Melbourne, Australia! We leven nog… en hoe! We genieten met volle teugen van alles wat deze stad ons te bieden heeft.

Qua werk gaat het ons helaas niet helemaal voor de wind. De afgelopen zeven weken heb ik gewerkt als fundraiser voor een ziekenhuis dat onderzoek doet naar kanker. In die tijd heeft Barry gezocht naar werk. Dit was geen makkelijke taak, maar na een speurtocht van zes weken gaat hij van nul naar twee banen! In de ochtenden werkt hij van 6.00 tot 13.00 als kok in een café. Daarnaast werkt hij drie dagen in de week van 14.00 tot 19.00 als krantenjongen. Hij gaat naar de grotere treinstations van Melbourne en daar deelt hij de Mx uit. De Mx is een zelfde soort krant als de gratis Metro of Spits in Nederland.

Nu is Barry sinds vorige week hard aan het werk en hebben we de rollen omgedraaid: ik ben sinds afgelopen vrijdag “koos werkloos”. Ik heb met veel plezier als fundraiser gewerkt, maar het werken op basis van commissie (betaald krijgen per sale) ging mij toch niet zo goed af. Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om mijn inkomsten een beetje consistent te krijgen, dus ben ik gestopt. Nu ben ik dus druk op zoek naar een baan met een uurloon en het solliciteren gaat al best goed. In twee dagen heb ik al zeven sollicitaties de deur uit gedaan, dus dat zou toch moeten lukken.
Maar hey, we zijn in Melbourne! Dit is wat we vaak tegen elkaar zeggen. Het is zo makkelijk om alles maar als “gewoon” te zien. Maar als ik in de ochtend in de trein zit en ik rij langs de skyline van Melbourne, dan ben ik stiekem toch wel erg trots op ons dat we dit allemaal maar gewoon doen. Wonen en werken in Australië iets waar ik altijd al van gedroomd heb...!

Door het wonen en werken in Melbourne krijgen we ook veel mee van de Aussie cultuur. Een grappig feitje is dat hier alles afgekort wordt. Breakfast wordt een ‘brekkie’ genoemd, de naam Barry wordt Baz of Bazza en de McDonalds is de ‘Macca’s’. Wat wel heel leuk is, is dat Australië het eerste land wordt die de McDonalds ‘Macca’s’ mag noemen! Dit komt dus binnenkort op alle gevels te staan. In plaats van thanks , wordt er ‘ta’ gezegd en een ‘barbie’ is de barbeque (wat ze hier overigens altijd en overal doen).
Daarnaast heeft het land ,en in het bijzonder Melbourne, ook een echte eetcultuur. Omdat men hier ook goed verdiend, gaan ze vaak uit voor ontbijt, lunch en diner. Wat dat betreft zitten we in Melbourne goed, want dit is echt het paradijs op culinair gebied.
Wat hier overigens het meest gedronken wordt is koffie. Maar dan wel koffie van de hoogste kwaliteit. Je vind in de stad honderden, zoniet duizenden, cafés. Het feit is er dat wanneer je dus geen goeie koffie schenkt, dat je al snel behoort tot de laagst gekwalificeerde cafés van de stad. Grappig feitje is dat als je barista wilt worden in Italië (toch het belangrijkste land als het gaat om koffie) er wordt gevraagd of je een opleiding in Melbourne of in Italië hebt gedaan.

Naast eten en drinken is er ook onwijs veel te doen in de stad. Bij de laatste waarbenjij gaf ik al aan dat we naar de Australian Open gingen. Hier zijn we ook geweest. Voor de mensen die mij kennen, ik hou niet zo van sport… Maar toch moet ik eerlijk toegeven dat dit wel een hele leuke ervaring was! Uiteindelijk hebben we naar drie wedstrijden gekeken in de Rod Laver Arena, het grootste stadion op het terrein.
Nu komt dus ook een nieuw event eraan: Formule1. Opnieuw voor de mensen die mij kennen, ik hou ook niet echt van auto’s… Bar wil echt heel graag heen, dus ik heb me maar opgeofferd. Het schijnt helemaal fantastisch te zijn… ik weet het niet, maar wordt vervolgd!

Het afgelopen weekend was er “White Night” in de stad. Dit was een gratis festival van 7 uur in de avond tot 7 uur in de ochtend. Er was van alles georganiseerd. Straten waren afgezet en verschillende bandjes traden op. Van het oude gebouw in het centraal station hadden ze een podium gemaakt wat wel heel tof was. Het was alleen niet normaal druk! Duizenden mensen kwamen op dit festival af. Naast bandjes was er ook veel met kunst en lichtshows aan de gang. Een erg gezellige avond.
Verder zien we op het nieuws vaak de berichten over de bosbranden, hevige stormbuien en overstromingen in Australië. Het is echt heel bijzonder dat we afgelopen week op 30 kilometer van Melbourne een bosbrand hadden en die we helemaal konden ruiken, terwijl 800 kilometer verder in Sydney het enorm aan het stormen was. Het weer is hier in Melbourne (en trouwens ook Australië) heel onvoorspelbaar. Er is in ieder geval in Melbourne een nieuw record gevestigd: 6 dagen achter elkaar boven de 30 graden. En ik moet zeggen dat het de laatste weken wel echt heel heet is (en blijft). Sorry voor de mensen in Nederland. Ik weet dat het koud is. Sneeuw, hagel, regen… koude wind! Maar ik zal kijken of ik een paar graadjes jullie kant op kan krijgen. Soms weet je namelijk gewoon niet meer waar je het zoeken moet! Maar nogmaals… we gaan zeker niet klagen! Wij zijn in Melbourne baby:)!

Zoals jullie dus kunnen lezen hebben we het (ja nog steeds) erg naar ons zin. Ik kan jullie bij deze al verklappen dat we waarschijnlijk ons ticket gaan verlengen en toch langer wegblijven dan de afgesproken 9 maanden.

Jullie zullen ons dus nog even moeten missen!

We houden jullie in ieder geval op de hoogte!

Veel liefs van ons,

Barry & Anne

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Februari 2013 - 11:50

    Berna:

    Fijn te lezen dat jullie het nog steeds naar je zin hebben.... Kan ook niet anders... Heerlijk in Australië ... Wie wil dat niet..!!!!!! Geniet er maar lekker van! Leuk om al je verslagen te lezen ... Veel te doen dus.. You go girl... Gr. En nog heel veel reisplezier..!!!!!

  • 25 Februari 2013 - 19:00

    Debbie:

    Nohh wat een bofkontjes zijn jullie toch! Leuk om weer te lezen! Xxx

  • 28 Februari 2013 - 02:46

    Petra:

    Weer een mooie verslag Anne en Barry, leuk om te lezen em geniet er lekker van. Gr. Petra en Michel

  • 28 Februari 2013 - 14:50

    0ma Riet:

    Hi Folks,Zeg Anne,een leuk verslag uit Melbourne. Het is nog steeds echt vacantie. Even een uitstapje naar de Rod Laver Arena en de formule 1 komt eraan dat is toch wel fantastisch.Blijf zo genieten!!!!!!!!!!!!!! Maar Bar er is maar 1 ajax en dat is AZ. 3 - 0 en naar de finale,hahahahah!!!!!!!!!
    groejes en liefs oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry en Anne

Barry en Anne 9 maanden op wereldreis: City trip Los Angeles... Chillen op de Cook Islands... Rondreis door Nieuw Zeeland... Reizen en werken in Australië... Cultuur snuiven in Azië...

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 966
Totaal aantal bezoekers 49366

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 15 Juli 2014

Barry en Anne op wereldreis

Landen bezocht: