Amazing Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barry en Anne - WaarBenJij.nu Amazing Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barry en Anne - WaarBenJij.nu

Amazing Melbourne

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Barry en Anne

13 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Lieve mensen,

Wat gaat de tijd snel. Veel te snel! We zijn alweer drie maanden onderweg, maar als je zou zeggen dat we vier weken onderweg zijn dan zou ik het ook geloven. Ondertussen zijn we dus echt al vier weken in Australië. En we genieten volop, ook al staat het reizen nu op een laag pitje.

Sinds ons laatste (kerst) verslag hebben we nog een aantal dagen bij mijn lieve vriendinnetjes geslapen. In totaal hebben ze twee weken lang goed voor ons gezorgd en vorige week zijn wij verhuisd naar ons eigen appartement. Voor degene die het leuk vinden, ons adres is:

158 Adderly Street
3003 West-Melbourne
Victoria

Het zoeken maar een geschikte woning was nog niet zo makkelijk. Uiteindelijk hebben we bij 12 verschillende woningen gekeken: van ultra luxe en onbetaalbaar tot drie-kamer appartementen met tien chinezen. En nee, dat is echt geen grap. Sommige Aziaten "bouwen" gewoon tenten in de huiskamer en verhuren deze dan als echte slaapkamer (maar er staat dan wel bij de advertentie dat je veel privacy hebt...). We wonen nu in een huis dat voorheen als pakhuis werd gebruikt. Het huis heeft drie verdiepingen en we wonen er met nog een stel: Emma en George. Emma komt uit Maleisië en George uit China. Ze wonen echt al jaren in Australië, dus het zijn eigenlijk echte Aussies. We kunnen het goed met elkaar vinden, dus dat is natuurlijk heel mooi meegenomen. En nog leuker, we wonen gewoon om de hoek van Syb en Dani... Hoe leuk is dat!?

Maar goed, wat hebben we ondertussen we allemaal gedaan en meegemaakt?
De eerste twee weken hebben we veel bijgepraat met de meiden en hebben we een paar gezellige avondjes gehad. We hebben gebarbecued in het park, veel wijntjes gedronken en lekker naar het strand geweest.
Melbourne is echt een geweldige stad en we voelen ons hier wel thuis! Wat vooral bijzonder is, is het weer. Je hebt soms wel vier seizoenen in een dag! In de ochtend kan het nog best we fris zijn, terwijl het in de middag zo kan oplopen tot boven de 30 graden. We hebben tot nu toe twee extreme dagen gehad waar het boven de 40 graden uit kwam... Dat was toch wel erg warm. .
Wat wel heel erg is, is dat door de extreme warmte er op dit moment heel veel bosbranden zijn die het land teisteren.
Vandaag heeft het voor het eerst dat we hier zijn geregend, vier spetters om precies te zijn.

Sinds vorige week ben ik ook begonnen met werken. Barry is nog steeds op zoek en heeft nog niets gevonden, maar dat komt vanzelf wel!
Ik ben begonnen als zogenaamde "independent contractor". Ik ben hieraan gekomen door Syb. Zij doet dit werk nu twee maanden en ze vind het erg leuk, dus ik dacht ik ga het gewoon proberen.
Wat we doen is dat we aan het fundraisen zijn voor PeterMac. Dit is een fonds dat geld werft voor het ziekenhuis in Melbourne dat onderzoek doet naar kanker. Om half 8 in de ochtend moet ik op het kantoor zijn. Dan krijgen we een training en dan worden de resultaten van de vorige dag besproken en dan wordt je naar een wijk in Melbourne gestuurd. We staan bij supermarkten en winkelcentra. We proberen dan mensen te stoppen en ze ervan te overtuigen dat ze dit goede doel moeten steunen. De statistieken voor kanker is in Australië het hoogst en behoorlijk schrikbarend: 1 op de 2 mensen krijgt voor hun 85e levensjaar te maken met kanker. Voornamelijk huidkanker komt erg vaak voor. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje trots ben om dit te doen. Het voelt goed dat je werkt voor zo'n goed doel. Helaas kom je niet veel mensen tegen die er geen ervaringen mee hebben, maar je hebt zo wel het gevoel dat je iets goed doet. Het ziekenhuis krijgt op dit moment niet genoeg geld van de overheid en daarom zoeken ze mensen om het te steunen. Het ziekenhuis is echt worldleading op het gebied van onderzoek en het heeft vorig jaar ook veel doorbraken gemaakt.
In de ochtend hoor je pas waar je naartoe moet. In de eerste week moest ik met Syb drie keer naar Pearcedale. Dit lijkt een totaal ander stadje, maar het is nog steeds Melbourne. Melbourne is zo enorm groot... In totaal wonen hier 4,1 miljoen mensen. Pearcedale was gewoon op twee uur rijden met het openbaar vervoer... Dan krijg je ongeveer wel een idee van de grootte van deze stad.

We hebben het dus nog steeds erg naar ons zin. Het tijdelijke werkleven is nu begonnen en we gaan zo veel mogelijk sparen om weer verder te gaan reizen. Komende week begint de Australian Open waar we waarschijnlijk dinsdag heen gaan. Want ja, als je er dan toch bent...

De waarbenjij.nu zal wel iets rustiger worden de komende tijd, maar blijf gewoon aangemeld via onze mailinglist en we komen vanzelf wel weer in de lucht!

Tot snel...

Heel veel liefs,

Anne en Barry

• 13 Januari 2013 - 12:24

Stef:

Dikke kus en veel liefs! Fijn jullie weer even te zien!

• 13 Januari 2013 - 13:05

Frank:

Loving it!
    Heeeeeeeeeeeel veel plezier nog!
    Liefs aan Daan & Syb!
    Awesomeness at its top! (Ik wil ook!! :-)
    x vanuit Hamburg,
    Frank