Een week voor vertrek - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Barry en Anne - WaarBenJij.nu Een week voor vertrek - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Barry en Anne - WaarBenJij.nu

Een week voor vertrek

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Barry en Anne

09 Oktober 2012 | Nederland, Den Helder

Lieve allemaal,

Welkom op onze site!

Via deze site willen we vrienden en familie op de hoogte houden van onze avonturen tijdens onze wereldreis.

Een wereldreis? JA, een WERELDREIS!
Volgende week vertrekken wij voor 9 maanden en gaan we het avontuur tegemoet.
Dat klinkt wel heel stoer, maar stiekem beginnen de zenuwen wel op te spelen. Hebben we alles? Is alles geregeld? Zeker weten? Zijn we niets vergeten?

Maaaarr: wat gaat we nou precies doen?

Op 16 oktober vertrekken wij vanaf Amsterdam naar the big city Los Angeles. Hier verblijven wij 5 dagen om de stad te verkennen en de Hollywood sterren te spotten.

Na de city trip in Los Angeles, zullen wij op 21 oktober weer vertrekken richting de Cook Islands. Deze eilandengroep bestaat uit 15 eilandjes midden in in de Pacific. Wij zullen neerstrijken op het "grootste" eiland, Rarotonga.
Wat wij hier gaan doen? Voor een periode van 10 dagen genieten van sprookjesachtig witte stranden en helderblauw water... ( we hebben er hard voor gespaard hoor!!!)

Op 1 november nemen wij afscheid van de eilanden en reizen wij verder naar Nieuw-Zeeland.Met een gehuurde auto willen wij van het Noorder-Eiland naar het Zuider-eiland afreizen om gedurende 6 weken zoveel mogelijk van het land te zien.

Na deze rondreis is ons plan om op 15 december af te reizen naar Australië om daar vervolgens voor 5 maanden te verblijven. Omdat reizen veel geld kost, willen wij eerst een baan zoeken om eerst een aantal maanden te werken en dit later weer te combineren met het reizen.

Als afsluiter van de 9 maanden, vliegen wij op 15 mei naar Hong Kong om vervolgens 2 maanden in Azië te vertoeven. Onze reisplannen voor deze 2 maanden staan nog niet vast. We willen sowieso naar Thailand en Bali afreizen, maar het kan ook zijn dat we nog besluiten om de Laos, Cambodja en Vietnam te bezoeken.
Op 15 juli 2013 staat gepland dat wij op Nederlandse bodem aankomen...

15 juli 2013 klinkt natuurlijk ver weg... 9 maanden om precies te zijn. We hopen in ieder geval dat we iedereen zoveel mogelijk op de hoogte kunnen houden van onze verhalen en we hopen dat jullie dat natuurlijk ook leuk vinden! Via deze site kan je je aanmelden voor de mailinglijst. Wanneer wij dan een stukje hebben geschreven, krijg je hier automatisch bericht van.

Wij zijn nu aan het aftellen... nog 1 week en dan is het zover! We hebben er onwijs veel zin in.

We keep you posted!

Heel veel liefs,

Barry en Anne

• 09 Oktober 2012 - 12:04

Jus:

ahhhh zooooo tof!!! maar ga je zoooo missen :(

Ben echt jaloers!!!!

• 09 Oktober 2012 - 12:07

Lisanne:

Lieve Ann,
    Héél veel plezier alvast op jullie geweldige wereldreis! Na zoveel tijd van voorbereiden, is het nu eindelijk bijna zover; nog een weekje alles dubbel checken & dan eindelijk weg!:)) Ik ga jullie verhalen zéker in de gaten houden. Ben stiekem zó jaloers, maar gun het jullie zo enorm - ga er lekker van genieten! xx Lisanne

• 09 Oktober 2012 - 12:54

Linda Smetsers :

Wauw!! Wat een avontuur gaan jullie tegemoet.. Echt heel spannend!! Ben benieuwd naar jullie foto's en verhalen.. Hele fijne reis iig alvast ;).. Xjes

• 09 Oktober 2012 - 15:10

Leon Boersen:

Barry, wat gaaf man!
    veel plezier ik ga je volgen.
    Greetz Leon

• 09 Oktober 2012 - 15:37

Debbie:

Jaaaahh hoe spannend zeg!! Super leuk!!:):):)
    Ik ga je wel missen hoor :(!!
    Xx

• 09 Oktober 2012 - 15:43

Tinette:

Genieten! Xxx

• 09 Oktober 2012 - 16:03

Ome Gerard En Tante Christa:

Wij wensen jullie een spannende , geweldige Wereldreis toe, geniet ervan.
    wij gaan jullie volgen, en meegenieten van jullie avontuur, en jullie foto,s
    pas goed op elkaar,

veel liefs en een dikke kus.

Yelappa:

Hey Barry en Anne! bedankt voor jullie lieve berichtje op mijn blog. Toen dacht ik ook al gelijk van jaa jullie gaan ook iets groots doen een wereldreis maken! :), echt supergaaf dat jullie het gaan doen en deze (ei)landen gaan bezoeken. Inderdaad zoiets moet je gewoon doen en zoveel mooie herinneringen maken die jullie meenemen en nooit zullen vergeten.. het is het waard! xx

• 09 Oktober 2012 - 17:45

Yelappa:

Sorry sorry sorry!! ik dacht dat hij het niet deed. Internet is hier nogal langzaam soms... maar niet minder gemeend:).

• 09 Oktober 2012 - 17:58

Anne:

Hahaha geeft niet Yelap!

Jij ook heeeeel veel plezier op je reis! Ik blijf je volgen, ook onderweg!

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes!

xxxx

• 09 Oktober 2012 - 18:06

Kim K:

Wat spannend allemaal! Nog precies een weekje! En dan gewoon 9 maanden het avontuur tegemoet.... Supergaaf! Heeeeeel veel plezier! Xx

• 09 Oktober 2012 - 19:22

Myron K:

Heey Barry,

Wat tof dat je dit gaat doen! Heel veel plezier met je vriendin!

Groetjes,

Myron

• 13 Oktober 2012 - 12:22

Sandra Mertens:

Hey reizigers Anne en Barry...!

Yahooo... nog drie dagen te gaan voor jullie! Erg spannend wat zullen jullie leuke dingen mee gaan maken! Geniet er maar lekker van zoals je al zei jullie hebben er hard voor gespaard dus jullie hebben het echt verdiend.
    Heel erg tof jullie site en vooral ook om jullie te kunnen volgen en dat ga ik ook zeker doen! Ik begrijp jullie reis lustigheid want ik heb er zelf ook last van hahaha...
    Voor ons nog 2.5 wk en we zijn er ook echt aan toe.
    Goede reis veel fun en veel kracht toegewenst!

Dikke knuffel en zoen San van Texel

• 14 Oktober 2012 - 16:39

Angelique:

Heel veel plezier en geniet er van!!

• 14 Oktober 2012 - 23:08

Geertje Lenes:

Barry en Anne, heel veel plezier op jullie wereldreis. Geniet ervan en goede reis toegewenst.
    Piet en Geertje

• 30 Oktober 2012 - 17:56

Oma Riet:

dag Barry en Anne, wat een geweldig verslag, we genieten ervan. Het is net alsof we ook op wereldreis zijn. Hoe gaat het op de scooter???Alles onder controle? Geniet ervan en blijf lachen!! Groetjes en liefs Oma en Opa