The city of Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Barry en Anne - WaarBenJij.nu The city of Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Barry en Anne - WaarBenJij.nu

The city of Angels

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Barry en Anne

25 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Kia Orana!

Jaaaaaaa, daar zitten we dan! We zijn onderweg. Na al die maanden voorbereiden zijn we er nu gewoon...We zijn nu ruim een week verder en we hebben al zoveel gezien en gedaan!
En hier is het dan... Ons eerste stukje op onze blog van de wereldreis. Getypt vanaf de Cook Islands, maar we beginnen natuurlijk bij het begin:

Allereerste willen we via deze weg iedereen nog bedanken voor de lieve berichtjes en voor het fantastische feestje wat we mee hebben gemaakt! Wat waren wij verrast door alles en iedereen. Dit was een feest om nooit te vergeten. Het doet ons heel veel goed om af en toe het gemaakte filmpje van het thuisfront te bekijken en om de berichtjes te lezen!

Goed, om te beginnen...

16 oktober was het dan zover, onze eerste stop: Los Angeles! Na een vlucht van ruim 10 uur kwamen wij vermoeid in de grote stad aan en namen we een shuttle naar ons hostel "Banana Bungalow". Dit hostel was in West Hollywood. We zaten in een echte Joodse wijk waar veel joodse winkeltjes en restaurants zaten. Na een goede nachtrust begonnen wij onze stedentrip met, jawel: Universal Studios. Via het hostel werden meerdere tours en activiteiten georganiseerd en zo gaven ze ons een lift naar het park.
Vergeleken met Nederland (en dat is het natuurlijk snel) is het echt warm in LA! De eerste dag was het zeker wel rond de 35 graden. Maarrrr, dat mag de pret niet drukken, want wat is dat toch een geweldig park! Het was helemaal niet druk, dus we hebben alle attracties en shows gezien en gedaan. Van Shrek 3D, de studio tour (deze brengt je langs de studio's waar films en series opgenomen worden. Onder andere: Whisteria Lane van Desperate Housewives, King Kong, Fast and the Furious en ga zo maar door) , Jurrasic Park the Ride, The Mummy, Transformers en de Terminator.
's Avonds hebben we gegeten bij Canter's. Een echt Amerikaanse diner dat in de wijk van ons hostel zat. Hier hebben we, hoe kan dat ook anders, een echte Amerikaanse burger gegeten.

De 2 dagen daaropvolgend hebben we LA verkend met de Hop-On-Hop-Off bus. Via deze tour kom je er dus echt achter hoe groot LA is. Tijdens de tour hebben we geleerd dat de stad 14 miljoen mensen telt waarvan 60% niet in de VS is geboren. LA is in de USA de stad waar de meeste culturen wonen en er worden meer dan dan 200 talen gesproken in de scholen.
Ons hostel ligt op 15 minuten lopen van de bekende Farmers Market. Dit was ook een van de stops van de bus, dus daar zijn we begonnen met de rode route. De bus had vier verschillende routes: rood, geel, blauw en paars en elk van de routes duurde minimaal twee uur! De rode route ging voornamelijk door Hollywood. We zijn dus ook als eerste uitgestapt op Hollywood Boulevard en de Walk of Fame. Deze zijn we vanaf het begin tot helemaal aan het Chinese Theatre gelopen. En geloof me, dat is best wel een stuk, want die wegen hier zijn echt heel lang! Nadat we alle "sterren" hadden gezien was het nu tijd om de echte sterren te spotten. De route vervolgde zich langs de Sunset Strip, Santa Monica Boulevard, Beverly Hills en Rodeo Drive. Allemaal bekend, alles uit de film! Wat je hier dus ook voornamelijk ziet: grote huizen, dure auto's en grote kledingmerken. Nadat we het rondje gereden hadden, zijn we weer uitgestapt op de plek waar we zijn begonnen: Farmers Market. Wat een toffe markt! Standjes met verse producten en gerechten. Van vlees tot vis, van fruit tot lekkernijen.. Alles was daar te krijgen.
Naast de Farmers Market grenst een bekende winkelstraat "Growth". Om aan te geven hoeveel de stad om film draait, werd op het moment dat wij daar waren net de rode loper uitgelegd voor de première van de nieuwe film Chasing Mavericks met Gerard Butler (hij van p.s. I love you en the ugly truth). Wij waren daar 2 uur voordat deze man over deze loper zou strijken, maar een aantal dames stonden al een tijdje in de rij bij de dranghekken om een glimp op te vangen van deze "hottie". LA ademt film, film en nog eens film. In de ochtend hoor je op het nieuws welke wegen er afgesloten zijn i.v.m het opnemen van nieuwe films (de nieuwe Hangover bijvoorbeeld) en door de hele stad vind je verschillende filmstudio's.
Na de Farmers Market zijn we naar een supermarkt gegaan. Dat klinkt als de normaalste zaak van de wereld, maar hier in de US kan je er een dag voor uittrekken. Barry zijn hartje ging open bij het zien van al het verse spul wat je hier kan kopen...wat een diversiteit aan eten in een supermarkt!! Sushi, warme maaltijden, een slager, verse soepen, brood en banket, salade bar, je kan het zo gek niet bedenken en het is er! Mensen uit de US koken eigenlijk zelf nooit, maar halen dus hun maaltijden gewoon uit de supermarkt. Nu denk je vast: ja hoor, logisch, duhhhh.. Natuurlijk haal je eten uit de supermarkt, maar geloof me: de AH kan hier echt nog een voorbeeld aan nemen. Anders moet je zelf maar eens een kijkje nemen hier dan begrijp je wat we bedoelen;)!

De volgende dag hebben wij ons gewaagd aan de paarse route, deze bracht ons naar Downtown LA. Dan besef je toch wel echt de grootte van de stad! De afstanden tussen de wijken zijn echt enorm! Downtown zijn we bij twee stops uitgestapt: Litlle Tokyo en het Fashion District. De namen zegt eigenlijk al genoeg. Bij Little Toyo zijn we uitgestapt voor een lekkere Japanse lunch en bij het Fashion District hebben we voornamelijk veel rondgekeken. We hebben daar ook bij de Mac een milkshake gehaald.... Nou, echt ENORM! En we hadden gewoon een kleintje besteld...

Op dag 4 hebben we het heft in eigen hand genomen en zijn we dapper met het openbaar vervoer richting Santa Monica en Venice Beach gegaan. Na een bustocht van drie kwartier kwamen we aan in Santa Monica. Dat ligt aan het strand en het heeft een onwijs lange pier waar een soort van kermis op gebouwd is. Erg leuk om dat te zien. Daarnaast zijn we gaan lopen richting Venice Beach. Er werd ons verteld dat dit 20 minuten lopen was, maar dat viel vies tegen. Dus na een stevige wandeling kwamen we aan bij Venice Beach. Dit is een hele lange boulevard waar van alles te doen en te zien was. Van straatartiesten tot handgemaakt souvenirs, de mensen (vaak daklozen) verzinnen de meest lucratieve dingen om geld te verdienen.

De volgende dag was alweer de dag van vertrek. Ons vliegtuig zou pas om 23.15 vertrekken, dus we hadden nog een hele dag. Deze dag hebben we lekker rustig aan gedaan. We hebben nog een beetje door de wijk gelopen en om 18.00 uur werden we door onze shuttle opgehaald om naar het vliegveld te rijden... Op naar de stop twee: COOK ISLANDS!!!

En daar zitten we nu! Na een goeie vlucht van ruim 9 uur kwamen wij op maandagmorgen half 7 plaatselijke tijd aan in Rarotonga. En de eerste aanblik van dit eiland was super! Veel groen, mooie bergen, wit strand... Een echt paradijs.
We werden door Adrienna (de eigenaar van het hostel) opgehaald en naar Tiare Village gebracht. We hebben voor een aantal dagen een "upgrade" gekregen naar een pool unit kamer. En het is echt fantastisch! Nadat we onze spullen in de kamer hadden gezet heeft zij ons naar de hoofdstad Rarotonga gebracht zodat we even de eerste dingen konden regelen. Ik zeg wel de hoofdstad, maar het stelt echt helemaal niets voor! Met de auto ben je er in 2 minuten doorheen gereden. Maar je vind er alles wat je nodig hebt. We zijn eerst even naar de ATM geweest om de eerste Nieuw-Zeelandse dollars op te halen. Daarna hebben we besloten om meteen maar een scooter te gaan huren. Het eiland heeft 1 weg en die gaat rondom over het eiland en is maar 32 km lang! Dat geeft dus aan hoe klein het eiland is. Alles gebeurd ook langs te kust. Het "binnenland" bestaat uit heel veel groen en gebergte.
Het huren van de scooter was niet binnen een aantal minuten geregeld. We moesten namelijk eerst langs het politiebureau.... Om een rijbewijs te halen! We hebben niet allebei ons rijbewijs, alleen Barry zou gaan rijden.
Aangekomen bij het politiebureau werd ons verteld dat wij eerst een scooter moesten gaan huren. Daarna moesten we terugkomen met de scooter (lopend aan de hand, want je mocht er dan natuurlijk nog niet mee rijden) en dan zou een politieagent het examen afleggen. Dus wij naar de dichtstbijzijnde scooterverhuurbedrijf wat 2 winkeltjes verder zat om een scooter te huren en toen weer terug naar het bureau. Na even wachten kwam er dan een agent die het examen af moest leggen. Meneer de agent was erg duidelijk in zijn woorden en liet er geen gras over groeien dat het toch wel erg belangrijk was dat je goed oplette tijdens zijn uitleg en dat het allemaal geen lolletje was.
Barry is daarna met knikkende knieën (grapje) op de scooter gestapt om het examen af te leggen. Wat hij moest doen: zigzaggend langs de oranje pionnetjes en richting aanwijzen wanneer hij omkeerde. Toen hij terug bij de agent was werd het spannend... Heeft hij het gehaald of niet... De agent was nog steeds erg serieus en maakte het nog spannender, maar na juiste overwegingen van de agent gaf hij toch groen licht! We moesten terug het bureau in en daar werd een foto van bar gemaakt en kreeg hij zijn echt, officiële Rarotonga Rijbewijs! Wat was ik trots!!!
We hebben gelijk met de scooter een stuk over het eiland gereden. We zijn eerste langs de oostkust gegaan... Wat een mooie plaatjes! Na ongeveer 10 km zijn we afgestapt om even wat te eten en realiseerde we ons dat we toch best moe waren van de hele reis. We zijn toen terug gereden naar het stadje en hebben we boodschappen gedaan en zijn we terug gegaan naar Tiare Village om daar lekker bij ons zwembadje te liggen.

De komende 10 dagen zitten we dus op dit heerlijke eiland! We hebben alleen geen internet, dat moet je dan kopen alleen is dat behoorlijk prijzig. Ons vervolg van de Cook Islands zullen we dan ook de volgende keer met jullie delen!

Vanaf de Cook Islands, heeeeeeel veel liefs van ons!!!

Xxxxxxxx

• 25 Oktober 2012 - 08:01

Lisanne:

Wat al een belevenissen op deel I van de reis! Cook Islands klinkt echt als een paradijsje & dan ook nog jullie eigen pool kamer! Heerlijk! Geniet er nog enorm van de komende 10 dagen daar! xx Lisanne

• 25 Oktober 2012 - 08:20

Raymond:

Echt super tof, nou al! Haha
    Geniet er lekker van!
    Gr. Ray

• 25 Oktober 2012 - 18:41

Gerrit Makelaar :

Super leuk verslag Anne /Bar. Kan bijna niet wachten op het vervolg heeeeeel veel plezier en doe voorzichtig groetjes Gerrit/Yvonne.

• 26 Oktober 2012 - 12:23

Lisanne Van Leeuwen:

Lieve Anne en Barry

Wat super gaaf dat jullie eindelijk lekker op reis zijn! Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. En hoe! Ik ben benieuwd hoe het met je gaat An, moeten zeker een keertje skypen!

Heel veel liefs en geniet er lekker van!

Dikke kusx

• 27 Oktober 2012 - 21:26

Reina Smolders:

Barry en Anne, We zijn net terug uit Duitsland en zag jullie mailtje in de mailbox.
    Wat hebben jullie al een hoop gezien en beleefd. Het lijkt wel een stukje uit een film zoals je het beschrijft. Geniet ervan. Groetjes uit het koude Den Helder. Reina

• 30 Oktober 2012 - 13:32

Sandra Mertens:

Lieve Anne en Barry..

Tot nu toe verloopt het voor jullie dus prima.. heerlijk geniet er maar lekker van!
    Een leuk reis verslag heb je geschreven.
    Yahooo... onze reis begint morgen naar een Hotel vlak bij Amsterdam wij vliegen Donderdag 1 Nov vroeg in de ochtend op weg naar BKK (Bangkok) en we hebben er zin in ik ben al druk aan het pakken.
    Voor jullie nog goede reizen en je hoort weer van me Have Fun!!!

Knuffie en Kussie San van de Teso

Leuk verslag en kijk weer uit naar het volgende verhaal

Dikke kus fam jellema

• 02 November 2012 - 15:47

Ilse Nikkels:

Woow Anne, lees net deel 1 en ga gelijk door voor deel 2!
    Klinkt nu al te gek! Genietse